Friday, January 7, 2011

tulisan tak rasmi kepada ibu


Assalamu Alaikum Warah Matullahi Wabarakatuh
            Menemui  ibu yang  berada di rumah dengan ahli keluarga semua yang di kasihi.
Ibu,
Apa khabar  ibu dan sekeluarga adik-adik abang-abang? Anak mendoakan ibu bapa dan sekeluarga sentiasa dalam keadan sihat sejahtera. Anak, sohabat –sohabat dan guru-guru disini sihat-sihat saja.
Lama juga anak tidak mendengar berita keadaan di rumah kerana anak sangat sangat sibut dengan pengagian. Tetapi anak sentiasa  ingat dan mahu tulis sekeping surat kepada ibu dah sangat lama, tapi  yang bermasalahnya iaitu tempat hantar surat kiriman itu sangat jauh. Anak tidak ada masa luang sangat untuk pergi  hantar surat itu. Walau bagaimana pun bagaimana kehidupan dan kerjaan di sana ibu. Barangkali ibu sibuk dengan jaga-jaga adik-adik dan mencari nafkah sehari-hari  hingga sukar Ibu mengirim khabar berita. Sunnuhpun begitu, anak  tahu  juga akan keadaan keluarga baru-baru ini.
 Sekarang  anak sedang duduk  dalam keadaan berpriksa hari yang pertama. Ensya Allah anak akan lulus priksaan semester ini pada minggu hadapan dan selepasnya  anak berharap  dapat pulang ke rumah. Maka berdoalah kepada anak supaya selamat dalam berpriksaan dan berjalanan balik ke rumah.
Jika tidak mempunyai halangan apa-apa, anak akan balik ke rumah pada hari cuti semester  yang  kedua minggu hadapan ini. Tarikh sebenarnya tidak dapat  anak nyatakan kerana mungkin anak akan  ada project yang lain mesti diselsaikan.
            Tampaknya setakat inilah saja tulisan anak untuk Ibu yang di sayangi. Harapan anak semoga kesihatan Ibu dan sekeluarga sentiasa terpelihara hendaknya. Akhir  kara, sambutlah salam mesra daripada  anak  untuk Ibu sekeluarga di sana.
Sekian, terima kasih.


                                                                                                            Yang Benar,
                                                                                                ……………………………
                                                                                                ( Mr. Abdulhakeem  Tanor )

No comments:

Post a Comment